måndag 4 mars 2013

Bara en massa "borden"

Jag borde träna! ...Men jag har ingen lust
Jag borde plugga! ...Men jag har ingen lust
Jag borde stretcha! ...Men jag har ingen lust
Jag borde städa! ...Men jag har ingen lust
Jag borde ta mig i kragen och välja vilken utbildning jag ska söka! ...Men jag har ingen lust

Jag vet inte vad det är med mig, ingenting känns rätt. Jag vill helst bara vara hemma och se filmer, bjuda över nära och kära eller bara läsa en bok. Men allt jag borde göra tornar upp sig som ett berg över mig. Hur jag hanterar det? Jag bara låter det torna upp sig. Fast jag vet att ju längre tid det tar innan jag går och tränar igen, desto sämre kommer jag må, desto jobbigare kommer det att vara och desto mer kommer jag ha gått baklänges på vägen mot ett lättare och starkare jag. Men ändå tar jag inte tag i det! Gha! Jag blir galen på mig själv!

Sen kommer ju inte läxhögen (eller tvätthögen) krympa om jag ignorerar den heller:/

Så nu! Precis nu efter att jag har publicerat det här inlägget, ska jag gå och duscha, packa gymväskan och sedan ska jag krypa ner i sängen med kemiboken! Sedan, i morgon, då ska jag gå upp en timme tidigare och plugga innan skolan och efter skolan ska jag inte bara gymma, jag ska köpa det där gymkortet jag pratat om i flera månader. Hittills har jag bara köpt engångsbiljetter men nu! Nu ska det köpas!

Åå, så pepp jag blev av att skriva det här inlägget^^
Nu ska jag springa och duscha! Hejja, hejja!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar