lördag 7 juli 2012

Träna utan motivation

Jepp, ingen motivation alls. Skulle springa igår, hade längtat så mycket! Jag ska inte springa för ofta p.g.a. min krånglande höft (snapping hip) så efter en vecka med simning och styrka skulle jag äntligen, ÄNTLIGEN springa! Så på med bra kläder, håret i en tofs, äta lagom mycket en lagom tid innan och iväg! Han kanske 10 meter innan det högg till i höften. Ingen fara tänkte jag, jag går fort som uppvärmning och försöker igen, går det inte kör jag styrka. När jag kände mig ordentligt varm försökte jag igen, försiktigt, försiktigt. Den gången lyckades jag springa ca 5 min innan den andra höften började kännas konstig. Till råga på allt kom ett gäng killar förbi och stirrade på mig just när jag började gå. Ville bara skrika till dem att jag orkade mer, att jag inte var trött!

Hur som helst tog jag mig hem, på det sämsta humöret på länge, fräste åt alla och hade noll motivation så någon styrka blev det inte. Har egentligen ingen motivation idag heller men jag vill inte hamna i en svacka nu. Vill inte att gårdagens oplanerade vilodag ska bli till 2 dagar eller till 2 veckor... Så nu kör vi lite styrka med mina favoritmuskler. Mage, rumpa och ben! Till min hjälp har jag min trogna gymboll som efter alla år är lite mer oval än rund^^ men den fungerar utmärkt för det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar