onsdag 27 juni 2012

Dagens träning

Första löpningen efter förkylningen! Det kändes superskönt!! Började lugnt och blandade med lite snabb gång men efter första kilometern tröttnade jag på att gå så sen sprang jag i en lugn men okej takt resten av rundan:). Slutligen blev det 4,2km på 35 minuter. Enligt runkeeper höll jag mig runt 7 min/km när jag sprang. Om jag då hade sprungit 5km (vilket är min favoritdistans) hade det blivit 5km på 35 min. Vanligtvis brukar jag ligga på 6 min/ km vilket ger halvmilen på 30 min. Har varit nere under 30 men inte så mycket under och det var över 1 år sedan...

Eftersom jag hade kört rätt lugnt var jag inte helt trött så det blev lite styrka på det hela. Plankutmaningen såklart, lite rumpa, lår, rygg och mer mage:)

Tack och hej, leverpastej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar